Koelstra Flexxo Plus grijs, roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Koelstra Flexxo Plus grijs, roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

lojajo 24-06-2009
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

Wij hebben onze Koelstra Flexxo nu 5 jaar. Zowel gebruikt met mand, autostoeltje en zitstand. Erg tevreden over het gebruik en de kwaliteit van de kinderwagen. Ga hem nu verkoen en afgelopen week alles schoongemaakt, ziet er allemaal nog geweldig uit. Vertoon alleen een heel klein beetje slijtplekjes bij de öphangingvan de stof. De zachte stof ziet er echt bijna als nieuw uit.
Dus, altijd plezier van gehad. Gebruiken nu de buggy van Koelstra. Ook vijf jaar geleden gekocht. Superdingetje.

s3500 21-10-2008

Hallo, wij hebben de Koelstra uit 2007, geen enkele naad is los, alles doet het nog goed, de clipjes ook. Wij nemen hem vaak mee ind e auto en is nu inmiddels voor de tweede in gebruik zonder problemen en blijft er als nieuw uitzien.
Super wagen! Zeer wendbaar!

Jeroen Jeroen 18-05-2008
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus blauw

De wagen rijdt lekker, is makkelijk in te klappen, en goed verstelbaar. Helaas is het echt geen degelijke kar: de naden zijn bij mij ook al gescheurd (na 4/5 maanden in zitstand, daarvoor reiswieg). Dit komt omdat de stof de kinderen draagt waardoor er veel kracht bij de naden komt. Verder komt er veel spanning te staan op enkele bevestigingsklipjes bij het inklappen waardoor de bekleding los schiet of kan scheuren. Verder is de konstruktie van het voorwiel niet goed waardoor het zo erg kan gaan zwabberen dat je de wagen moet stoppen. Reparatie (vervanging van het frame) hielp niks. Erg jammer, ik dacht dat Koelstra een goed merk was, en dat we de kar bij voorzichtig gebruik na 3 jaar nog wel konden verkopen. Wij hebben overigens wel de twin variant.

Jeanti 08-04-2008
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus blauw

Hebben onze Koelstra nu meer dan vier jaar en doet nog bijna dagelijks dienst voor twee kindjes: één erin en eentje op een plankje op wieltjes. Nog geen roest of mankementen. Af en toe de banden eens oppompen en een druppeltje olie op de wielen en alles is weer OK. Heel tevreden. Onze andere kleine buggys die wij ondertussen kochten blijven staan en worden niet gebruikt.

rdh 18-11-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

wij hebben de koelstra nu al meer dan jaar in huis en nog geen problmen gehad. het is een degelijke wagen en zeer veilig. Loop wel eens met kind in de wagen te rennen en dollen maar de wagen blijf netjes op de wielen rijden. Alleen de vering zat na een halfjaar te kraken wat irritant werd dit met een beetje vasaline opgelost maar verder prima wagen.

Aukje van Dijk 28-09-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

we hebben de Koelstra nu acht maanden in gebruik en zijn er zeer tevreden over. Tot nu toe herken ik niets van de problemen die ik hier lees. We gebruiken hem zeer intensief en hebben met de wagen op zeer ruw terrein gereden, dat ging perfect. Storm, ons zoontje, heeft vanaf het begin prima in de wagen gezeten, de verstelbandjes waren inderdaad nog iets te groot, maar we hebben de voetenzak er altijd inzitten en dat geeft extra comfort. Zonder voetenzak heb ik hem er nog nooit in laten zitten. Ik rits de zak bij warm weer helemaal open zodat ie er niet in maar alleen op zit. Storm is acht maanden, dus hebben we nog ruimte onder zijn voetjes en daar vouwen we het overtollige deel van de voetenzak heen. Heel makkelijk om bijvoorbeeld op vakantie je portemonnee of fotocamera in te stoppen. Op vakantie en met dagjes uit slaapt hij ook prima in de wagen, de leuning is precies te stellen zoals je wilt. Het doorkijkje bovenin de kap, zodat je altijd contact hebt met elkaar, is super. Voor ons een prima wagen, makkelijk op te vouwen en mee te nemen. Ik vind het een aanrader.

deconstant 11-09-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

voor gebruik een zeer comfortabele bak voor je kind. makkelijke en licht te duwen, vooral supermarktvriendelijk. zeer stevige frame.

daar en tegen:
inklappen gaat wat stroef en de kar wordt er niet compacter op. mijn hatchback redde het net. of je moet de wielen er af halen.

nu gebruik deze kar voor mijn tweede kind. wat blijkt de bekleding is gaan scheuren wat de zitstand beinvloed.
de bekleding wordt weer snel vies en door gebuik wat uit zijn verband getrokken.
daarbij de stang die je kan gebruiken bij de zitstand waar het kind zich aan kan vast houden en die je kan gebruiken om speeltjes aan te bevestigen was na de eerste week gebruik kapot gegaan doordat ik de kar had ingeklapt en niet wist dat de stang los gemaakt diende te worden. (ook geen garantie)
daarom de degelijkheid een dikke min

je denkt dat je voor deze prijs een degelijke bak koopt die zeker 2 kinderen mee kan gaan. en daarna voor een leuke prijs kan doorverkopen of weg geven aan een goede kennis/ fam.lid. helaas laat de bekleding het afweten en deze is niet makkelijk te krijgen (voor een kleine prijs)
aftersale is wat ik heb vernomen en zelf heb ervaren slecht.

mamamia 18-07-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

De koelstra flexxo is heel wendbaar en rijdt heerlijk. Wel is bij een klein stootje een van de doppen van de wielen afgebroken en dan duurt het wel weer even voor je een neiuwe hebt.
een groot nadeel vind ik dat onze dochter echt voor geen meter zit in de koesltra, erg onderuitgezakt en de riemen passen ook niet goed. Wat dat betreft gebruiken we onze goedkope buggy meer ....

mama van mathijs 10-07-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

ik heb deze kinder/wandelwagen nu 14 maanden in gebruik. Toen ik de kinderwagen ging uitzoeken vond ik dit nu niet meteen de mooiste, er waren wel andere zoals de mutsy, quinny die ik qua vormgeving mooier vond. maar daar kijk je natuurlijk niet alleen naar. Je kijkt ook naar gebruiksgemak, degelijkheid e.d. en daar kwam de koelstra steeds beter naar voren.

Met het gebruik van de maxi cosi en de koelstra heb ik geen ervaring, ik heb vanaf het begin de quinny zapp erbij gehad en kon hier de maxi cosi op zetten, hier ben ik heel tevreden over.

qua besturen, in en uitklappen e.d. ben ik heel tevreden over de kinderwagen. Wat ook heel handig is dat zowel mijn moeder (1 meter 63) die vaak oppast als ik (1 meter 75) goed achter de kinderwagen kunnen lopen door de verstelbare duwstang.

Over de service van koelstra ben ik tot nu toe tevreden maar of dit aan koelstra of aan de winkel lag weet ik niet. Na nog net geen jaar begon het rubber van de duwstang op een rare plek (niet door gebruikersfouten) in te scheuren, dit is netjes opgelost en ik heb een nieuwe duwstang gekregen.

iets wat ik minder vind is dat de voorwielen bij het inklappen er steeds voor zorgen dat de kap vies, vlekkerig wordt. ik heb een felblauwe kinderwagen en misschien dat je het daardoor wat sneller ziet, maar de wielen zijn verder niet eens echt vies met modder o.i.d. dus ik vind het wel jammer dat ik steeds de kap schoon moet maken, anders is het geen kijk. Zijn er meer van deze ervaringen en wat doen jullie daar aan, graag reacties.
En iets wat ik ook jammer vind is dat de stof (het lichtgrijze randje) bij de riempjes tussen zijn beentjes best snel verslijt, pluizig wordt. ook hierbij ben ik benieuwd naar jullie ervaringen/ reacties.

Gideon 06-07-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

We hebben nu de koelstra al bijna 1 jaar.
We zijn al 4 maal terug gemoeten naar de winkel vanwege allerlei mankementen.
De bekleding is zeer slecht en scheurt heel snel bij de naden.
Zwenkwieltje was al binnen 1 maand kapot.
etc.

Miskoop van het jaar derhalve

Bianca2007 13-05-2007

Hallo allemaal,

Wij hebben voor de koelstra gekozen om een aantal redenen;
* grote zwenkwielen aan de voorkant die 360 graden kunnen draaien (wanneer de voorwielen haaks staan op de achterwielen, is de koelstra de enige wagen waarvan de voorwielen automatisch bij het duwen weer recht gaan staan. Bij andere wagens zoals van bijv. de Quinny of Mutsy, moet je de wagen eerst naar achteren trekken en dan opnieuw duwen anders blokkeert die.)
* de koelstra wagen kun je zo opklappen dat je de hendel in je hand hebt en hem fatsoenlijk als een koffertje kunt trekken/duwen. (andere wagens kunnen dit ook, maar dan moet je door de knieen om te bukken om dan vervolgens te trekken, de Koelstra is de enige die je gemakkelijk achter je aan kunt trekken zonder te moeten bukken) Voor ons was/is dit een belangrijk punt, als je bijvoorbeeld op vakantie gaat wil je de wagen niet steeds tillen of door de knieen te moeten om deze te duwen/trekken!

Deze bovenstaande redenen heeft ons de doorslag gegeven om voor een Koelstra te gaan.
Op het eerste gezicht vonden wij een Mutsy/ Mutsaers erg mooi en ook wel de Quinny. Maar toen we echt naar de mogelijkheden hebben gekeken en de functionaliteit gaf de Koelstra echt de doorslag.

NNJ 04-05-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

Een goede kinderwagen voor ons, omdat je hiermee zorgeloos in het bos, strand, camping kan lopen. Door de grote wielen erg wentbaar in dit soort omgevingen tov de Bugaboo van mijn zus. Ook is hij erg stevig doordat het frame volledig van metaal is. Nadeel daarvan is dat hij erg zwaar is (in verhouding) en niet echt compact in je auto kan , zoals de Bugaboo. Wij hebben dan ook lang tussen deze twee getwijfeld, maar zeker geen spijt. Echter hebben we wel een vervelende ervaring met de service van Koelstra. De reiswieg vertoonde precies op de naad een rulling van de stof. Wij hebben dit gemeld bij de winkel, maar omdat wij niet 6 weken de wieg konden missen zijn we 2 maanden later pas hiermee langs gegaan. Reactie na 9 (!) weken van Koelstra was dat het kwam door het stoten. Gezien de plek waar het zat moeten we wel hele rare fratsen hebben uitgehaald, maar volgens Koelstra was het zo. Het kon wel gerepareerd worden, maar dat koste bijna meer dan een nieuwe wieg. Wij hebben de Maxicosie beugels en adapters. De beugels waren makkelijk te verwijderen, maar zagen er niet echt veilig uit. De adapters zijn stevig, maar moet je wel steeds er af halen wil je je wieg niet beschadigen. Onze dochter is nu 1,5 en we gebruiken de wagen nog dagelijks als Buggy. Ze springt vaak in de wagen en hij gaat niet stuk (en dat is anders dan met de bugaboo van mijn zus).

Kortom: Het is een stevige en veilige wagen die zeer wendbaar is op allerlei tereinen, maar zeer lomp bij vervoer (grote kofferbak is wel gewenst) en de service was in ons geval niet echt best. Toch zouden we geen betere wagen weten, zeker niet als je over ruiger terrein gaat als bijvoorbeeld bospaden.

maurits2007 06-03-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

Wij hebben de koelstra klexxo nu anderhalf jaar in bezit. Het is een robuste wagen die toch klein in te klappen is en ook erg smal is (winkels). De wagen heeft zeer goede vering waardoor onze zoon er goed in kan slapen. De wagen loopt zeer prettig op wat ruwer terrein omdat je aan de voorzijde ook twee grote zwenkwielen hebt zitten. Deze kun je vastzetten maar dat dat is in praktijk niet nodig. In het bos vind ik de koelstra prettiger dan de bugaboo omdat je daarbij de twee grote wielen voor dient te doen en die grote wielen zwenken niet.

dimenzo 05-03-2007
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

aantal jaren in bezit. Het is een sterke degelijke wagen. Groot voordeel van deze is dat hij zeer geschikt is voor kleinere mensen. Ook de zwenkwielen zijn ideaal.

Voor de jaren dat je hem gebruikt is het wel een van de duurdere, maar wel een mooie en goed mee om te gaan.

tevredengebruiker25 30-12-2006

wij hebben nu 3 jaar de koelstra flexo en zijn zeer tevreden. Na veel
strandvakanties en veel boswandelingen over erg ruwe paden functioneert deze
degelijke wagen nog als nieuw. Hij is makkelijk te reinigen en door de
vertelbare duwstang te gebruiken voor grotere en kleinere gebruikers. Een
redelijk ruim bergvak onderin en een relatief grote kinderwagenbak waren ook
overwegingen voor ons. Ook is hij dankzij zijn dubbele voorwielen en grote
wielbasis goed bestand tegen kantelen als er een wilde peuter in zit. Dit itt
tot wat wij enkel keren hebben zien gebeuren bij gebruiker van de bugaboo
kinderwagen. Hoewel hij vrij compact op te vouwen is voor in de auto, zou het
handig zijn als koelstra een haakje zou fabriceren waardoor de wagen ingevouwen
blijft als je hem optilt. Als je een beetje oplet is dat geen probleem, maar
het zou net de finishing touch zijn voor deze wagen. Ook onze tweede zal
gebruik gaan maken van de wagen, aangezien deze degelijke wagen wel tegen een
stootje kan.

Gijsdaan 11-12-2006
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

Wij hebben de koelstra flexxo in het begin als zeer prettig ervaren. Nu ons
zoontje wat zwaarder is geworden, 11kg, begon de wagen om tekiepen in ligstand.
verder hing of lag er verder niets op of aan de wagen. koelstra wilde hier
niets aan doen. de wagen was nl al wel 2 jaar! oud. ook de baby winkel wilde
niets doen. we zijn nu met de rechtsbijstand bezig om een vergoeding te
krijgen. mijn zoontje heeft aan de val een hersenschudding overgehouden en dat
vind ik niet normaal.

mama van lindsey 08-12-2006

Ik heb op 5 oktober de koelstra flexxo plus gekocht Ik heb alleen de
wandelwagen gekocht omdat ik de bak n iet nodig had omdat mijn dochter al ruim
8 maanden was toen ik hem kocht. echter na een paar dagen ontdekte ik dat de
bekleding onder kapot was en de banden van de kap aan het losrafelen waren en
dat er drukkers weg waren uit de stof. Nu wil ik er wel ff bij vermelden dat ik
de kinderwagen heb meegenomen toen die al helemaal in elkaar gezet was en
meteen mee in de auto kon dus ik heb niet erg goed opgelet. Nu werd mij nieuwe
bekleding beloofd echter na 2 maanden het bericht dat mijn keur er niet meer
was. geen probleem weer dan mocht ik een andere kleur kiezen. alleen nu hadden
ze nog maar twee kleuren op voorraad die ik niet mooi vond ik heb juist zoveel
geld betaald omdat ik de kleur wat ik nu heb zo geweldig vond. Ik ben erg
teleurgesteld dat ik nu een kleur moet kiezen tegen mijn zin. en er geen andere
oplossing is volgens winkel. Je koopt toch een kinderwagen omdat je hem zo mooi
vind hoe die is op dat moment als ik die andere kleuren had gewild had ik die
meteen wel gekocht. Bekleding kan niet meer gerepareerd worden omdat ze dan de
veiligheid niet meer kunnen garanderen.

Clif 29-11-2006
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

In 2003 hebben wij de voorloper hiervan (ook met de dubbele voorwielen)
gekocht. Op zich geen slechte kinderwagen alleen hadden we na 6 maanden een
lekke band. Bij het plakken bleek er een beschadiging in de velg
(productiefout) die de binnenband flink had beschadigd. Na een jaar trad er
een vervelende piep op in de achterwielen.
Tevens is een nadeel dat de kinderwagen zich niet echt klein laat opvouwen.

Deze euvels daargelaten is het verder een goede kinderwagen als was hij wel aan
de prijs

geertrui 09-11-2006
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

Wij zijn zot op onze nieuw koelstra! Hippe wagen en makkelijk in gebruik. Ben
beetje verbaasd over de moeilijkheden met ombouwen. Bij ons is dat geen enkel
probleem - zonder handleiding hadden we het in een kwartiertje gevonden hoe het
in elkaar zat. Superwagen!

Helena3 02-11-2006

Wij hebben de Felxxo nu 14 maanden in gebruik en hij bevalt prima! Omdat wij
veel in het bos wandelen, hebben wij voor de flexxo gekozen, degelijke
wandelwagen. Voordelen zijn vooral de grote bak van de kinderwagen en de in
hoogte vertselbare duwstang (handig voor lange mensen). Mijn dochtertje kon
zo'n 7 maanden in de bak liggen voor ze eruit groeide (en ze was langer dan
gemiddeld), terwijl ze bij veel andere kinderwagens er wrs met 4 maanden al was
uitgegroeid. Ombouwen naar de wandelwagen was wel even lastig, omdat je geen
beschrijving krijgt. In het begin zakte ze inderdaad wel een beetje weg, maar
aan de andere kant is het ook weer een voordeel dat hij zo ruim is, want
daardoor kan ze er erg lang in zitten! Ik zie genoeg andere kinderwagens met
kindjes van 1 die opgepropt zitten! Met scheuren in bekleding, kapotte assen
e.d. hebben wij absoluut geen last, kinderwagen ziet er nog steeds mooi uit.
Een aanrader dus!!

johanna23 24-10-2006
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

de ''anti-uitval beugel'' heb ik maar van de wandelwagen afgehaald;die gaf
een vals gevoel van veiligheid.
Als je kindje er lichtjes tegen aan leunt,ligt ie er al af,en als je kindje
dan geen tuigje omheeft omdat degene die je kind in de wagen zet (de
oppas?)dacht ''het kan zo wel even voor die 5 seconden dat ze er in zit; er
zit toch een beugel voor''(moet je natuurlijk sowieso noooooooit doen
eigenlijk).........
Daar is die beugel ook eigenlijk niet voor bedoeld,maar hij geeft toch een
soort valds gevoel van veiligheid vind ik!
Verder mocht er wel een soort haakje op voor als je de wagen ingeklapt wilt
optillen,dat ie dan niet ''uit elkaar valt'')zoals zo'n haakje wat aan de mc
larenbuggy zit
Voor de rest een hele goede wagen.

niekkein 22-05-2006
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

Wij hebben de koelstra nu meer dan een jaar in ons bezit en zijn zeer tevreden
over het gebruiksgemak. Minpuntje is inderdaad de meegeleverde instructie;
onduidelijk en incompleet. Daarnaast kan ik me vinden in het commentaar van
sommigen dat de buggyzit erg groot is voor een klein kindje (het kindje zit
onstabiel en lijkt erin te hangen) Echter als het kind goed kan zitten is dat
probleem opgelost. (alleen de drukknopen van de winterzak laten steeds los
waardoor hij steeds naar onderen zakt). Als laatste zijn wij het stangetje om
het voeteneind rechtop te zetten, verloren tijdens een gewone wandeling.
Daar tegenover staat dat de kinderwagenbak ruim is, onze kleine heeft er 5
maand in gelegen en wilde zèlf meer rechtop vandaar hebben we de wagen
omgebouwd tot buggy. anders had hij zeker nog een maand kunnen liggen.
Het was de bekende rib uit ons lijf, goedkoop is hij zeker niet en ieder apart
te bestellen onderdeel is errug duur, maar achteraf zeker de moeite waard.

J&D 09-05-2006
Geschreven voor: Koelstra Flexxo Plus roze

Wij hebben de Koelstra Flexxo sinds november in gebruik en deze bevalt ons
goed. Wat we wel minder vonden is de adaptor voor het gebruik van een Maxi Cosi
op de kinderwagen. Deze komt niet echt degelijk over maar daar schijnt al een
nieuwe voor op de markt te zijn. Het werkt wel en we gebruiken het dan ook
vaak. Verder zijn wij heel tevreden over de Koelstra. Het is een fijne, zeer
wendbare wagen die eenvoudig in te klappen is. Ook vinden wij het een leuk
sportief en vlot model. De kinderwagen heeft overigens 4 wielen in
tegenstelling tot wat hier bij de kenmerken wordt weergegeven, er zitten
namelijk 2 voorwieltjes in het midden voor, hierdoor is hij juist zo wendbaar!
Kortom: een AANRADER!

GeaN2 26-04-2006

Wij hebben de Koelstra Flexxo ook gebruikt (voor ons enige kind) en waren er
zeer tevreden over. Vooral het wandelen ermee, de wendbaarheid en de
stabiliteit vonden we erg prettig.(we hebben een hond en wilden dan ook niet
dat hij gemakkelijk de wagen zou kunnen omgooien in eenonstuimige bui).
Wel is hij relatief groot met in de auto vervoeren, maar omdat er toch wat
delen los kunnen, konden we de wagen goed meenemen.
Zeer tevreden. En overigens met de stof niets mis.
We hebben een donkergroene, Ideaal, je ziet er niets op! Bovendien ook geen
foutje of scheuren kunnen vinden.
Verbeterpunt: de gebruiksaanwijzing hoe je bepaalde onderdelen in elkaar moet
zetten (en we hebben toch geen 4 linkerhanden...)
Dat ene bandje achter de rug van de zitting vond ik juist heel gemakkelijk; je
kunt het met 1 hand bedienen!
Succes ermee.

amanda2006 05-04-2006

Sinds 8 maanden gebruiken wij ook de Flexxo koelstra. Op zich een goede
kinderwagen. Alleen de stof moeilijk te onderhouden. Het voorwiel lijkt wel een
slag in het wiel te hebben, dus de degelijkheid tja..voor zoveel geld. En nu we
de buggy erop hebben staan, valt mij ontzettend tegen hoe je de rugleuning moet
verstellen met alleen een band. Hier heb ik in de winkel niet op gelet, maar ik
zou als ik het nog eens had moeten kopen deze kinderwagen niet gekocht alleen
vanwege de onstabiele verstelbare rugleuning en inderdaad mijn kindje van 8
maanden zit altijd zeer scheef hierdoor in de kinderwagen. Koelstra, mag hier
echt eens goed over nadenken om dit toch te veranderen voor zo'n dure
kinderwagen. Op zich zijn we niet ontevreden, maar je verwacht meer
degelijkheid.